سرطان آلت تناسلی چیست؟ سرطان آلت تناسلی در کشور های توسعه یافته نادراست. در آفریقا و آمریکای جنوبی شایع تر است. سرطان آلت تناسلی در مردان بیشتر رخ می دهد.
علائم سرطان آلت تناسلی مردان

9200471 - 0910 46129143 - 021

سرطان آلت تناسلی درمان سرطان آلت تناسلی – آروین کلینیک

در کشور های توسعه یافته نادراست ( کمتر از 0.5 درصد سرطان ها مردان بزرگسال ).در آفریقا و آمریکای جنوبی شایع تر است.بیشتر در مردان سالمند (50 تا 70 ساله ) دیده می شود.
برای درمان سرطان خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید ،موفق عمل کند .جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

سرطان الت تناسلی چیست

سرطان آلت تناسلی چیست ؟

بدخیمی آلت تناسلی مردانه بیشتر از نوع سرطان سلول های سنگفرشی پوست آلت است.

علل سرطان آلت تناسلی

التهاب و تحریک مزمن ، مهم ترین عامل خطر ساز است .

  • کوندیلوما آکومیناتا (زگیل ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی )
  • عفونت مزمن پرپوس (بالانیت)، سیگار کشیدن
  • بالانیتیس گزروتیکا ابلیترانس (ننوعی از لیکن اسکلروز ، نوعی اختلال التهابی مزمن گلانس یا پرپوس)
  • اریتروپلازی کوئیرات (نوعی سرطان محدود به محل پوست گلانس)
  • بیماری بوون (سرطان درون اپی تلیومی تنه آلت تناسلی).

شرح حال

بیمار ممکن است متوجه وجود ضایعه ای با رشد آهسته و اغلب بدون درد شود که این ویژگی بدون درد بودن ممکن است باعث تاخیر در مراجعه به پزشک شود .ممکن است خون ریزی یا ترشح نیز داشته باشد.

سرطان آلت تناسلی در مرکز سرطان آروین

سرطان آلت تناسلی در مرکز سرطان آروین

معاینه سرطان آلت تناسلی

اغلب در گلانس یا سطح داخلی پرپوس دیده می شود که در ابتدا ضایعه ای قرمز رنگ و بدون درد است که بعدها به شکل ضایعه ای با رشد به خارج ، ضایعه ای با رشد ندولار یا اولسر در می آید.اغلب عفونت ثانویه نیز به زخم اضافه می شود که باعث ایجاد ترشح یا بوی بد در ضایعه می شود.لنفادنوپاتی اینگوینال در حدود 50 درصد بیماران وجود دارد اما اغلب به علت عفونت ثانویه یا التهاب است و فقط 30 تا 60 درصد شواهد انتشار تومور را دارند.

پاتولوژی و پاتوژنز سرطان آلت تناسلی

سرطان فوق از نوع سرطان سلول های سنگفرشی با 3 درجه بافت شناختی است .تقسیم بندی جکسون : مرحله1 : سرطان محدود به گلانس یا پرپوس.مرحله 2 :درگیری اجسام غاری.مرحله 3 : انتشار به غدد لنفاوی اینگوینال.مرحله 4:متاستاز دوردست.همچنین مرحله بندی TNM نیز وجود دارد.یکی از انواع این سرطان ، کوندیلومای غول آسای بوشکه است که به طور موضعی انتشار می یابد و به طور مشخصی حاشیه های عمیق و با حدود کاملاً مشخص دارد.

روش های درمان سرطان الت تناسلی

بررسی سرطان آلت تناسلی

بررسی ها با بیوپسی و تصویربرداری صورت می گیرد. بیوپسی با پانچ یا همراه با خارج کردن ضایعه برای اثبات تشخیص و سی تی اسکن یا MRI برای یافتن شواهد انتشار.

درمان سرطان آلت تناسلی

بیماری موضعی :روی گلانس یا بیماری بوون تنه آلت ،کرم، فلورواوراسیل ، انعقاد با لیزر موضعی یا کرایوسرجری.

جراحی :برای بیماری در مراحل اولیه ، اکسیزیون وسیع موضعی، جراحی میکروسکوپی موز، مراحل 1 و 2 ، قطع ناکامل آلت با 2 سانتی متر حاشیه عاری از بیماری از سمت پروگزیمال .در مراحل پیشرفته تر ، برداشتن کامل آلت تناسلی با اورتروستومی پرینه ای.غدد لنفاوی اینگوینال :اگر غدد لنفاوی قابل لمس باشند متاستاز مخفی در 20 تا 25 درصد موارد وجود دارد .ممکن است علت وجود غدد لنفاوی قابل لمس ، متاستاز نباشد .

پرتو درمانی :پرتو درمانی موضعی ممکن است در مراحل ابتدایی بیماری ، اگر تومور بزرگ نباشد ، تهاجمی باشد یا پیشابراه را درگیر کرده باشد، با به صورت نوعی درمان ترکیبی برای تسکین علائم بیمار ، در مراحل پیشرفته به کار رود.

شیمی درمانی : به طور معمول به موارد انتشار عمومی محدود می شود .داروهایی مانند سیس پلاتین و ایرینوتکان کاربرد دارد.

علت سرطان آلت تناسلی مردان

نتیجه

تشخیص به موقع  سرطان می تواند روند بهبودی شما را سریع تر کند بنابراین در صورت هر گونه علائمی سریعاً به یک مرکز درمان سرطان مراجعه کنید .

برخی از خدمات کلینیک فوق تخصصی آنکولوژی آروین عبارتست از :

درمان سرطان

غربالگری سرطان

شیمی درمانی

رادیوتراپی