شایع ترین سرطان ها در هر کشوری نمایش دهنده سبک زندگی مردم آنجاست. شناخت شایع ترین سرطان ها به سیاستگذاری سلامت کشور کمک می کند. شایع ترین سرطان ها در این مقاله
شایع ترین سرطان ها در ایران

9200471 - 0910 46129143 - 021

شایع ترین سرطان ها

آیا می دانید شایع ترین سرطان در ایران چیست ؟ در این مقاله می خواهیم در مورد سرطان ها به طور کامل صحبت کنیم.

برای درمان سرطان خون خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید ،موفق عمل کند .جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید . 09109200471 – 02144285617در چند دهه گذشته سرطان به عنوان یکی از خطرناک ترین نوع بیماری ها ، قربانی های زیادی گرفته است ، علم تلاش زیادی برای بهار این بیماری کرده است اما هنوز بیماران زیادی سالانه قربانی تهاجم سرطان می شوند .درایران طی سه دهه گذشته خطرهای مرگ و میر ناشی از سرطان بیشتر از قبل شنیده می شود و طی یک دهه گذشته با افزایش موج سرطان مواجه بوده ایم .در کشورهای اروپا و آمریکا از هر 100 هزار نفر 185 نفر به سرطان مبتلا می شوند در ایران از هر 100 هزار نفر حدود 135 نفر به سرطان مبتلا می شوند در نتیجه می بینیم که هم اکنون نتیجه سرطان نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است و به این دلیل است که افرادی که مسن هستند به این بیماری دچار می شوند .

انتظار داریم که در سال های آینده یعنی در 10 سال آینده سن متوسط افرادی که سرطان دچار می شوند به بالای 60 سال برسد .

سرطان های شایع

انواع سرطان

سرطان انواع مختلفی دارد که بنابر درگیری هر عضوی از بدن به این بیماری می تواند خطرناک و کشنده و قابل درمان باشد در ایران سرطان های شایع در مردان و زنان متفاوت است اما به نظر می رسد زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به سرطان هستند در ایران سرطان پوست بسیار شایع است اما خطرناک نیست اما سرطان دستگاه گوارش، سرطان سینه در خانم ها، سرطان پروستات در مردان، سرطان معده در مردان ، سرطان مثانه در آقایان ، سرطان رحم در خانم ها.

بنابراین خانم ها بیشتر در معرض خطر هستند که به دلیل عفونت است و در صورتی که عفونت واژن را به موقع درمان کنیم از مرگ و میر به شدت کاسته می شود .

شایع ترین سرطان ها

شایع ترین سرطان در خانم ها

شایع ترین سرطان در خانم ها سرطان سینه است هرچند که این بیماری در کشورهای اروپایی و غربی چندان کشنده نیست اما گاهی در ایران مرگ را به همراه دارند .

یکی از مهم ترین عوامل سرطان در ایران مصرف دخانیات است امروزه مصرف سیگار و قلیان در جوانان از سنین پایین آغاز می شود که این موضوع می تواند زنگ هشداری برای کاهش سرطان در سال های آینده به خصوص شیوع سرطان پانکراس که خطرناک ترین سرطان است باشد پزشکان معتقدند بسیاری از سرطان ها قابل پیشگیری هستند و با رعایت برخی نکات بهداشتی می توان از شیوع آن جلوگیری کرد .

برخی از خدمات کلینیک فوق تخصصی آنکولوژی آروین عبارتست از :

درمان سرطان

غربالگری سرطان

شیمی درمانی

رادیوتراپی