بهترین مرکز درمان سرطان سینه و آمار غم انگیز این بیماری نشان می دهد که این سرطان در کشور ما بیشتر از کشور های دیگر متوجه افراد جوان بوده است.
روش های درمان سرطان سینه

9200471 - 0910 46129143 - 021

بهترین مرکز درمان سرطان سینه در تهران کجاست؟ – آروین کلینیک

سرطان سینه کابوسی وحشتناک برای تمامی زنان است. چراکه اثرات مستقیمی بر روحیه و میزان اعتماد به نفس بانوان دارد، این سرطان به علت از بین بردن بخش مهمی از زبیایی اندام بانوان از منفورترین سرطانها در میان آن ها است، درصورتی که بیماریهایی مثل سرطان رحم به  میزان سرطان پستان آثار روحی مخرب ندارد. شاید در اطرافیان خود دیده باشید کسانی را که مبتلا به این سرطان هستند، در مرحله اول و قبل از انتشار بیماری در بدن، دچار افسردگی می شوند و این حس نازیبایی اندام تمام زندگی آن ها را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

سرطان سینه یکی از چند سرطان شایع در میان بانوان بوده، که در چند سال گذشته بیش از پیش توجه پزشکان را به خود جلب کرده است، طوری که به طریق  مختلف در پی آگاهی دادن درباره این بیماری و راه های تشخیص آن هستند

کلینیک سرطان سینه در تهران

اما آیا می شود از پیشرفت این بیماری  جلوگیری کرد؟ آیا راهی وجود دارد که تخلیه پستان را دور بزند؟ آیا راهی برای جایگیزینی پستان تخلیه شده وجود دارد؟

این ها سئوالاتی است که بیشتر بانوان، چه آن ها که به این بیماری مبتلا هستند و چه کسانی که گرفتار آن نشده اند می پرسند. این سرطان جزء سرطانهای خاموشی است که به دلیل همین خصلت برای افرادی که به آن مبتلا نیستند هم ایجاد ترس و دلهره می کند. در ادامه آزمایشگاه آورین، مرکز تشخیص سرطان به بررسی علت، علائم و راه های درمان این سرطان می پردازد:

سرطان سینه چیست؟

این بیماری نیز به مانند دیگر بیماری ها به علت رشد غیر طبیعی سلول ها ایجاد شده، که تفاوت در انواع خوش خیم و بد خیم آن در خاتمه یافتن رشد غیر معمول سلول ها است. به عبارت دیگر سرطان سینه خوش خیم سرطانی است که رشد غیر عادی سلول ها بعد از مدتی متوقف خواهد شد، اما در نوع بدخیم، رشد سلول ها با سرعت ادامه خواهد داشت.

آمار غم انگیز این بیماری نشان می دهد که در کشور ما بیشتر از کشور های دیگر متوجه افراد جوان بوده و جمعیت جوان کشور را در برگرفته است. این درحالی است که در دیگر کشورها میانگین سنی ابتلا  50 سالگی است.

مرکز درمان سرطان سینه

علت سرطان پستان

  • در اکثر سرطان ها اولین علت، وجود پیشینه خانوادگی است. اگر فردی در خانواده سابقه داشته باشد، احتمال ابتلا به آن در اطرافیان بیشتر می شود.
  • از دیگر علل ابتلا به این بیماری وجود سابقه در خود فرد است به این صورت که اگر تجربه سرطان سینه را داشته باشد، احتمال اینکه مجددا به آن مبتلا شود افزایش می یابد.
  • همچنین سن زایمان را نیز می توان یکی دیگر از علت های ابتلا به سرطان پستان دانست.

از دیگر دلایل ابتلا به سرطان سینه:

  • نازایی
  • بلوغ زود هنگام
  • یائسگی دیر هنگام
  • استفاده بیش از حد چربی های حیوانی
  • قرار گرفتن در معرض اشعه
برای درمان انواع سرطان خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید، موفق عمل کند. جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های تماس حاصل فرمایید یا به آدرس اینستاگرام مرکز فوق تخصصی آنکولوژی آروین مراجعه نمایید.

علائم سرطان سینه

از علائم ابتلا به سرطان سینه می توان موارد زیر را نام برد، که در صورت مشاهده می بایست به سرعت به پزشک مراجعه شود تا در صورت ابتلا بتوان از پیشرفت سرطان جلوگیری کرد:

 مرکز درمان سرطان

وجود توده در سینه

این توده ها اغلب سفت متحرک و یا در مواقعی غیر متحرک ودارای چسبندگی  می باشند. باید توجه داشته باشید که خوش خیم و یا بد خیم بودن این توده ها را نمی توانید با معاینه خود تشخیص دهید. بنابراین به محض مشاهده آن باید به پزشک مراجعه کیند.

ترشح از نوک پستان

این ویژگی ممکن است برای بیشتر افراد رخ دهد، اما ترشحی که می تواند خبر از سرطان سینه دهد ترشح خون و یا خون آبه است.

تغییرات پوست سینه

این تغییر یکی از تغییرات مهم است که با کشیدگی و یا فرورفتگی همراه است، البته باید توجه داشته باشید که این ویژگی ممکن است در اثر تومور های خوش خیم دیگر بیماری های پستان ایجاد شده باشد.

تغییرات نوک پستان

اگر در نوک پستان فرو رفتگی ثابتی را مشاهده می کنید، این امکان وجود دارد که تومور سرطانی در زیر نوک و هاله پستان وجود داشته باشد، که می توانید با مراجعه به پزشک و معاینه از عدم وجود سرطان مطمئن شوید.

بزرگ شدن غدد لنفاوی

تورم و بزرگی غدد لنفاوی علل مختلف داشته که یکی از آن ها می تواند وجود سرطان سینه باشد.

بهترین مرکز سرطان سینه

تغییر سایز و اندازه پستان

پر واضح است که اگر فرد مبتلا به سرطان باشد، در قسمتی که تومور وجو داشته باشد اندازه سینه تغییر خواهد کرد. بنابراین در برابر تغییرات ناگهانی و واضح اندازه سینه سهل انگاری نکرده و برای معاینه و پیشگیری از سرطان سینه به پزشک مراجعه کنید.

درمان سرطان سینه

گرچه یکی از متداول ترین راه های درمان این سرطان برداشتن کامل سینه بود، اما به دلیل اختلالت روحی ای که از برداشتن سینه برای فرد ایجاد می شد، امروزه پزشکان با کمک پیشرفت های علوم پزشکی و تکنولوژی سعی در جدا کردن توده و حفظ سینه دارند. البته به میزانی که سرطان پیشرفت کرده باشد نوع درمان نیز متفاوت خواهد بود و گاهی جز برداشتن و تخلیه سینه راه دیگری باقی نخواهد ماند. شما می توانید جهت انجام آزمایشات این نوع از سرطان به بهترین مراکز تشخیص مراجعه کرده و از خدمات نوین آن ها بهره مند شوید.