سرطان ریه چه علائمی دارد؟ راه های درمان سرطان ریه به چند روش تقسیم می شود؟ سرطان ریه با چه روش هایی قابل پیشگیری است؟
مرکز سرطان ریه

9200471 - 0910 46129143 - 021

بهترین مرکز درمان سرطان ریه در تهران کجاست؟ – آروین کلینیک

چگونه میتوانید هنگام ابتلا به سرطان ریه، بهترین مرکز درمانی را پیدا کنید؟  انتخاب پزشک یا بهترین مرکز درمان سرطان ریه یکی از بزرگترین تصمیماتی است که شما طی این اتفاق دشوار با آن روبرو خواهید شد. برای درک بهتر باید بدانید که  درمان تا حد زیادی به مرحله تشخیص آن بستگی دارد.  این بیماری ریه، علائم اولیه و عامل ابتلا به آن خواهیم پرداخت.

سرطان ریه شرایطی است که طی آن سلول ها بطور غیرقابل کنترل در ریه ها تقسیم میشوند و این امر باعث رشد تومورهایی میشود که توانایی تنفس فرد را کاهش میدهد.

این نوع سرطان ریه با تشخیص بموقع میتواند به حاصل شدن نتیجه بهتر روش درمان یا بقای بیشتر بیمار کمک کند. با این وجود، شناسایی از مراحل اولیه آن کار دشواری است، زیرا ممکن است علائم آن مشابه علائم عفونت تنفسی باشد یا درکل علائمی وجود نداشته باشد.

درمان بستگی به محل توده و مرحله ی پیشرفت آن و همچنین سلامت کلی فرد دارد. جراحی و پرتو درمانی متداول ترین روش ها برای درمان است، اما سایر روش های درمانی نیز وجود دارند.مثلاً، پزشکان اغلب سلول کوچک را با شیمی درمانی، درمان میکنند.

سرطان ریه چیست؟

این بیماری باعث یک جهش خاص درسلول های سالم میشود.

معمولاً بدن برای جلوگیری از رشد بیش از حد سلول ها، آن ها را درمرحله ی مشخصی از چرخه ی زندگی خود قرار میدهد. سرطان ریه این دستورالعمل را نادیده گرفته و باعث میشود سلول ها، مواقعی که لازم نیست رشد کرده و تکثیر شوند، پس رشد بیش از حد سلول ها منجر به ایجاد تومورها و اثرات مضر بدن انسان میشود.

مرکز درمان سرطان ریه

انواع سرطان ریه

سرطان ریه، این الگوی رشد سلولی در ریه رخ میدهد که ارگان حیاتی برای تنفس است. پزشکان تومور را به دو نوع عمده تقسیم میکنند که بر اساس ظاهر سلول های سرطانی، این تقسیمات انجام گرفته خواهد شد و روش های درمان طبق آن ها اتخاذ میشود.

سرطان سلول های کوچک که تقریباً بطور انحصاری درافراد سیگاری رخ میدهد و  سرطان سلول های غیر کوچک، شایع‌تراست.

سرطان سلول های غیر کوچک؛ یک اصطلاح کلی برای انواع مختلف سرطانهای ریه است که رفتار مشابه ای دارند. سلول های غیر سلولی شامل کارسینوم سلول سنگ فرشی، آدنوکارسینوما و کارسینوم سلول بزرگ است.

هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود، استعمال سیگار و قرار گرفتن درمعرض دود میتواند احتمال ابتلا را افزایش دهد. اگر فرد سابقه تماس با مواد شیمیایی استنشاق شده یا سایر سموم را داشته باشد، سرطان ریه توسعه خواهد یافت.

مرکز سرطان ریه در غرب تهران

علائم سرطان ریه

ابتدا امر بزرگ شدن تومورها، ممکن است این بیماری علائمی از خود نشان ندهد. علائم اولیه مانند سرماخوردگی یا سایر شرایط رایج بروز میکند، بنابراین اکثر افراد فوراً دنبال مراقبت های پزشکی و تشخیص نیستند، به همین دلیل معمولاً سرطان ریه درمراحل اولیه تشخیص داده نمیشود.

این علائم عبارتند از:

  • کاهش اشتها
  • تغییر صدای شخص، مانند کوفتگی
  • عفونت های مکرر قفسه سینه، مانند برونشیت یا ذات الریه
  • سرفه طولانی که ممکن است وخیم تر شود
  • تنگی نفس
  • سردردهای غیر قابل توضیح
  • کاهش وزن
  • خس خس کردن سینه

همچنین ممکن است فرد علائم شدیدتری را تجربه کند. این موارد شامل درد شدید قفسه سینه یا استخوان و سرفه کردن همراه با خون میباشد.

بهترین مرکز سرطان

درمان سرطان ریه

درمان های احتمالی شامل موارد زیر است:

جراحی: پزشک ممکن است برای از بین بردن بافت سرطانی ریه و بافت مناطق اطراف که ممکن است گسترش یابد، روش جراحی را انتخاب کند. این عمل گاهی شامل برداشتن یک لوب یا بخش بزرگی از ریه با روشی بنام لوبکتومی است. موارد شدید، جراح ممکن است یک ریه را بطور کامل بردارد. فرد میتواند بدون ریه زندگی کند، اما داشتن سلامتی قبل از جراحی نیازمند بهبودی دراین روش خواهد بود.

شیمی درمانی: این روش درمانی از داروها برای کوچک کردن یا ریشه کن کردن سلول های سرطانی استفاده میکند. داروها سلول هایی را که بسرعت تقسیم میشوند را هدف قرار می دهند، که به درمان سرطان ریه  کمک میکند. درمان شیمی درمانی تأثیر قابل توجهی دارد که نقاط مختلف بدن سرایت کرده و نیاز به مبارزه ای درسطح بدن دارند. با این حال، شیمی درمانی یک مداخله قدرتمند است و میتواند عوارض جانبی شدیدی از جمله تهوع شدید و کاهش وزن داشته باشد.

پرتودرمانی: این روش  پرتوهای پر انرژی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده میکند. پزشک همچنین ممکن است قبل از عمل جراحی از پرتودرمانی برای کوچک کردن تومور استفاده کند. پرتودرمانی عمدتاً برای سرطانهایی که دریک مکان اتفاق میافتند و گسترش نیافته اند مفید میباشد.بهترین مرکز سرطان ریه در تهران خلاصه سیگار کشیدن عامل اصلی سرطان ریه و بهترین راه پیشگیری آن ترک سیگار میباشد. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی کانسر است. این بیماری خطر بیشتری برای مرگ درمقایسه با سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات دارد. چشم انداز و درمان سرطان ریه بستگی به نوع سرطان و شیوع آن دارد و در صورت تشخیص در مراحل اولیه، قابل درمان خواهد بود. با این حال، غربالگری تشخیص به موقع افرادی که درمعرض خطر بالای سرطان ریه هستند، درمراحل درمانی آن ها مفید خواهد بود. درمان اغلب مستلزم همکاری متخصصان پزشکی میباشد، مرکز درمان سرطان آروین با استفاده از روش های جدید درتشخیص و درمان سرطان آماده خدمت رسانی به افراد خواهد بود.