پیشگیری از سرطان سینه با توجه به اینکه سرطان سینه دومین عامل مرگ زنان است، بسیار اهمیت پیدا دارد. آیا شما از روش های پیشگیری از سرطان سینه آگاهی دارید؟
برای جلوگیری از سرطان سینه چی بخوریم

9200471 - 0910 46129143 - 021

پیشگیری از سرطان سینه چگونگی کاهش سرطان سینه – آروین کلینیک

آیا می دانید سرطان سینه دومین عامل مرگ و میر بین زنان 35 تا 50 سال می باشد؟ آیا شما از بیماری سرطان سینه آگاهی دارید؟ در ادامه مقاله با همراه باشید تا از بیماری سرطان سینه آگاه شوید.

روش های نوین پیشگیری از سرطان سینه

آمار ابتلا به سرطان سینه

سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها است که سن ابتلا به آن در کشور ما پایین تر است . احتمال ابتلا به این بیماری در زنان بیشتر از مردان است. همچنین احتمال ابتلا به این سرطان با افزایش سن افزایش می یابد. سرطان سینه، پس از سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در زنان است. مهمترین گام درباره این نوع سرطان تشخیص زود هنگام آن است.

پیشگیری از سرطان سینه

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است به همین منظور بهتر است از سنین پایین تر به فکر پیشگیری از این بیماری باشید .

سعی نمایید در سنین نوجوانی هر ماه در دو یا سه روز شروع دوره قاعدگی سینه های خود را معاینه کنید . به این دلیل که در چند روز اول پریود سینه ها دارای بافت نرم هستند، اگر توده ای باشد به راحتی قابل مشاهده است و حتما سالی یک بار توسط جراح معاینه شوید.

یکی از ساده ترین روش ها برای پیش گیری از سرطان سینه خوابیدن به موقع است زیرا در بدن هورمون ملاتونین ترشح می شود که این هورمون مستقیما با سیستم ایمنی بدن در ارتباط است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

پیشگیری از سرطان سینه در زنان

ورزش کردن را فراموش نکنید، زیرا انجام دادن فعالیت های ورزشی حتی پیاده روی در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه موثر می باشد . به طور کلی ورزش کردن احتمال ابتلا به سرطان را تا پنجاه درصد کاهش می دهد.

تغذیه نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد، لذا بهتر است سعی نمایید سبک زندگی خود را تغییر دهید . ید را در تغذیه روزانه خود بگنجانید. بافت سینه روزانه به 3 میلی گرم ید نیاز دارد. سعی نمایید از خوردن شکر سفید خودداری کنید. زیرا شکر باعث رشد و تکثیر سلول های سرطانی می شود، می توانید به جای شکر از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید. شایان ذکر است از مصرف مشروبات الکی جدا اجتناب ورزید .

برای درمان سرطان خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید، موفق عمل کند . جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های 09109200471 – 02144285617 تماس حاصل فرمایید یا به آدرس اینستاگرام مرکز فوق تخصصی آنکولوژی آروین مراجعه نمایید.

بارزترین علائم سرطان سینه

  • بوجود آمدن یک توده ضخیم در قسمتی از سینه که بافت آن با بقیه قسمت ها متفاوت می باشد.
  • تغییر در اندازه، شکل یا ظاهر یک سینه
  • کم رنگ شدن رنگ قسمت داخلی نوک پست
  • پوسته پوسته شدن اطراف نوک پستان یا پوست سینه
  • قرمزی یا چروک شدن پوست روی سینه

راهکار های پیشگیری از سرطان سینه کدامند

کلام آخر

خوشبختانه با تشخیص به موقع بیماری درمان آسان تر خواهد بود . به همین منظور بهتر است چکاپ های دوره ای را فراموش نکنید . در صورت مشاهده هر گونه از این علائم باید فورا با پزشک خود مشورت کنید. شما در این زمینه می توانید از مرکز درمان سرطان آروین مشاوره بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین مرکز درمان سرطان در تهران مراجعه نمایید.