ویروس کرونا در این روزها در بخش های مهمی از زندگی فردی و اجتماعی ما اثر گذار بوده است. به همین بهانه قصد کردیم مطلبی در خصوص این بیماری منتشر کنیم.
همه چیز در مورد ويروس كرونا و بیماران سرطانی

9200471 - 0910 46129143 - 021

چگونگی مراقبت از بیماران سرطانی از کرونا – آروین سنتر

ویروس کرونا در این روزها در بخش های مهمی از زندگی فردی و اجتماعی ما اثر گذار بوده است. به همین بهانه قصد کردیم مطلبی در خصوص این بیماری منتشر کنیم و به بسیاری از سوالاتی که برای افراد خصوصا بیماران سرطانی به وجود می آید پاسخ دهیم.

مباحث و بخش هایی که در ادامه این نوشتار مطالعه خواهید کرد از این قرار است:

  • ویروس کرونا و علائم آن
  • مراقبت های پیشگیرانه در خصوص ویروس کرونا
  • مهم ترین مراقبت در برابر کرونا
  • افرادی که در برابر ویروس کرونا آسیب پذیری بیشتری دارند
  • تاثیرات ویروس کرونا برای بیماران سرطانی

ارتباطی بین ویروس کرونا و سرطان وجود دارد

علائم و نشانه های ویروس کرونا

در روزهای ابتدایی که این بیماری در سطح جهان گشترش یافت اطلاعیه هایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی به سراسر جهان مخابره می شد از علائم و نشانه های این بیماری نیز سخن به میان می آمد. از همان روزهای ابتدایی تا کنون علائم مختلفی برای این ویروس تعریف شده است، از جمله:

  • سرفه های خشک؛
  • تب شدید و طولانی مدت؛
  • ضعف و بی حالی؛

یکی از مهم ترین نکاتی که دائما از سوی پزشکان و متخصصین این حوزه مطرح می شود این است که باید توجه داشت که به محض مشاهده بخشی از این علائم نباید به سرعت به بیمارستان مراجعه کرد، چراکه در این شرایط مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی بسیار خطرآفرین است.

اولا که سرفه های خشک بسیار هشدار دهنده و خطرناک هستند. بنابراین اگر سرفه های شما همراه با ترشحاتی عفونی در ناحیه گلو است نباید نگران باشید.

ویروس کرونا تهدیدی برای سرطانی ها

دوم اینکه تب باید مدت زمانی پایدار باشد تا برای شما نگران کننده باشد. از همین رو از یک زمانی به بعد پزشکان به علت اینکه آمار زیادی از افراد مراجعت های بی موردی به بیمارستان ها داشتند، این توصیه را داشتند که حتما مدت زمانی را در منزل بمانند و تا زمانی که این علامت ها شدت نیافت به بیمارستان ها رجوع نکنند. این توصیه دو دلیل داشت:

یکی اینکه بعد از گذشت مدت زمانی آگاهی پزشکان در خصوص این بیماری بیشتر شد و دانستند ممکن است افرادی به این بیماری دچار شوند و این ویروس در بدن شان از بین برود. پس بیماران کافی است خود را قرنطینه کنند و مراقبت های لازم را داشته باشند تا بهبودی حاصل شوند.

دوم اینکه در بسیاری از موارد افراد علیرغم اینکه به هیچ بیماری دچار نبودند با مراجعه به بیمارستان ها با ارتباط پیدا کردن با بیماران کرونایی به این بمیاری دچار می شدند. درواقع با قرار گیری در محیط آلوده ویروس به بدن اینان منتقل می شد . درحالی که اگر در خانه می ماندند این اتفاق رخ نمی داد.

مراقبت های بهداشتی در برابر ویروس کرونا

مراقبت هایی که از سوی پزشکان و متخصصین به افراد و شهروندان توصیه می شود این است:

 

 

  • پرهیز از ارتباطات نزدیک
  • پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن در هنگام ملاقات حتی با فراد آشنا و خانواده
  • پرهیز از عبور و مرور در مکان های عمومی همچون خیابان ها، مترو ، اتوبوس، پاساژها
  • قرنطینه خانگی؛ قرنطینه از مهم ترین و بهترین اقداماتی است که می توان برای جلوگیری از انتقال این ویروس دانست. در واقع با قرنطینه می توان زنجیره انتقال این بیماری را گسست. از همین رو در بسیاری از کشورهای جهان بسیاری از ملت ها و شهروندان قرنطینه خانگی شدند تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود.

بیماران سرطانی کرونا می گیرند

بيماران سرطانى و ويروس كرونا

در روزهای ابتدایی که ویروس کرونا در جهان در حال پیشروی و گسترش بود یکی از مهم ترین موضوعاتی که از سوی سازمان بهداشت مطرح گردید این بود که این ویروس برای برخی از افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند آسیب های بیشتری به همراه دارد و نیز آنکه این دسته از افراد در برابر این بیماری در معرض خطر بیشتری هستند. از همین رو توصیه شد چنین افرادی مراقبت های بیشتر و نیز ویژه تری داشته باشند تا احتمال ابتلا در اینان به صفر درصد برسد.

آن دسته از افرادی که آسیب پذیر تر قلمدادا شدند چنین افرادی بودند:

افراد مبتلا به بیماری های خاص مثل ایدز که در اثر این بیماری سیستم دفاعی بدنی شان تضعیف گردیده است. از همین رو در برابر هر نوع ویروسی آسیب پذیر تر هستند و در کوتاه ترین زمان ممکن ویروس می تواند آنها را از پا دربیاورد.

دومین دسته از بیمارانی که ویروس کرونا برایشان با خطرات بیشتری همراه است بیماران سرطانی اند. کسانی که به انواع سرطان ها دچار هستند از این جهت که برای درمان از انواع روش های درمانی از جمله شیمی درمانی، پرتو درمانی و نیز دارو درمانی استفاده کرده اند بدن شان کاملا ضعیف شده است و برای مقابله با ویروس قدرت دفاعی پایینی دارد.

بنابراین توصیه های پزشکان این بود گرچه بیماران سرطانی نسبت به سایر اقشار احتمال ابتلای بیشتری ندارند اما از این جهت که ابتلا به کرونا آسیب های جدی تر برایشان پدید می آورد باید مراقبت های ویژه تری داشته باشند تا احتمال ابتلا به این بیماری به کمترین حد خود برسد.

یکی از مهم ترین اقداماتی که در روزها مراقبت ها و مبارزه با ویروس کرونا انجام شد این بود که بسیاری از پزشکان به ویزیت های اظطراری در منزل پرداختند. درواقع برخی از پزشکان برای جلوگیری از ابتلای بیماران سرطانی به ویروس کرونا به منزل آنها می روند و آنها را معاینه می کنند..

ارتباط کوید 19 و سرطان

نتیجه گیری

در انتها امیدواریم که تمامی نکات و توصیه های مهم در زمینه کرونا را به سمع و نظر شما رسانده باشیم. در نهایت این توصیه را داریم که اگر بیماران سرطانی دارید در این روزها مراقبت بیشتری داشته باشید تا خطری متوجه حال شان نباشد.

در این مقاله سعی کردیم تا به ذکر برخی نکات مراقبتی بپردازیم که تا حد زیادی می تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک کند. رعایت این نکات به سلامت شما و خانواده تان کمک خواهد کرد. غربالگری آروین، بهترین مرکز غربالگری سرطان می تواند شما را در تشخیص و درمان انواع بیماری های سرطانی یاری دهد.