هزینه پرتو درمانی به عوامل متعددی بستگی دارد. در این مقاله به چگونگی محاسبه هزینه پرتو درمانی پرداخته می شود. برای کسب اطلاعات با کلینیک آروین تماس بگیرید.
پرتو درمانی چیست

9200471 - 0910 46129143 - 021

هزینه پرتو درمانی چطور محاسبه می شود؟

پرتو درمانی یا رادیوتراپی یک شاخه مهم در زمینه طب فیزیک می باشد . در این روش درمانی با استفاده از پرتوها به درمان سرطان می پردازند . البته در این روش به کمک پرتوها به از بین بردن بافت های سرطانی پرداخته به طوری که کمترین آسیب به بافت های سالم بدن وارد شود .

هزینه پرتو درمانی

عوارض پرتودرمانی

پرتو درمانی دارای دو نوع عوارض جانبی می باشد . این نوع عارضه ها به دو صورت زودهنگام و دیرهنگام تقسیم بندی می شوند و زودهنگام بدین صورت است که ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود اما عوارض دیرهنگام مدت زمان بیشتری به طول می انجامد تا برطرف شود . معمولا عوارض پرتو درمانی زودهنگام همانند تهوع، خستگی نهایت طی چند هفته برطرف می شود اما عوارض جانبی دیرهنگام همانند بیماری های قلبی و ریوی ممکن است مدت ها طول بکشد و یا در برخی اوقات همیشگی باشد .

سایر عوارض جانبی پرتو درمانی

عوارضی مانند مشکلات گوارشی، مشکلات دهانی، مشکلات شنوایی، حالت تهوع، اسهال، باروری و مسائل جنسی و سایر موارد را می توان نام برد.

پرتودرمانی چه نوع مشکلاتی را برای پوست به وجود می آورد؟

بهتر است در زمان پرتو درمانی به پوست خود رسیدگی بیشتری کنید . زیرا تاثیر پرتو درمانی همانند تاثیر آفتاب گرفتن است . همان طور که در آفتاب گرفتن دچار سوختگی، قرمزی و برنزه می شوید اثرات پرتو درمانی هم بر روی پوست بدین صورت است . در این زمان بهتر است رسیدگی به پوست بیشتر از پیش باشد .

پرتو درمانی، چگونه به درمان سرطان کمک می کند
درمان سرطان با نوین ترین روش های روز دنیا و بالاترین میزان موفقیت
اثرات پرتو درمانی بر روی پوست نظیر: قرمزی، آفتاب سوختگی و قرمزی است که در چنین زمان های پوست دچار خشکی، تورم و پوسته پوسته شدن می شود.

آیا پرتو درمانی باعث ریزش مو می شود؟

در مواردی پرتو درمانی موجب ریزش مو می شود که پرتو درمانی در نواحی جمجمه و سر انجام شود در غیر این صورت پرتو درمانی در هر قسمتی موجب ریزش مو نخواهد شد .

پرتو درمانی چه زمان به منظور درمان سرطان استفاده می گردد ؟

در ابتدا پزشک پس از بررسی و ارزیابی های وضعیت بیمار پرتو درمانی را تجویز می نماید . معمولا پرتو درمانی بعد از عمل به منظور پاکسازی و برطرف کردن بقایای تومور تجویز می شود .

برای درمان سرطان خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید، موفق عمل کند . جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های 09109200471 – 02144285617 تماس حاصل فرمایید یا به آدرس اینستاگرام مرکز فوق تخصصی آنکولوژی آروین مراجعه نمایید.

درصد موفقیت پرتو درمانی

تعداد جلسات درمان پرتو درمانی

تعداد جلسات درمان با توجه به وضعیت و شرایط بیمار مشخص می گردد اما به طور معمول تعداد جلسات پرتو درمانی پنج روز در هفته است اما در برخی از مواقع با توجه به وضعیت بیمار ممکن است تعداد جلسات بیشتری طی هفته مشخص گردد .

مدت زمان هر جلسه از پرتو درمانی چقدر می باشد؟

مدت زمان هر جلسه پرتو درمانی بین پانزده تا سی دقیقه می باشد و در این فاصله زمانی بهتر است فرد به هیچ عنوان اندام های خود را تکان ندهد و در بی حرکتی کامل باشد .

هزینه پرتو درمانی

هزینه پرتو درمانی با توجه به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود . معمولا هزینه درمان با توجه به تعداد جلسات درمان و نوع پرتو درمانی متفاوت خواهد بود . به همین منظور برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه پرتو درمانی بهتر است به مرکز درمان سرطان مراجعه نماید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین مرکز درمان سرطان در تهران مراجعه نمایید.