منظور از مواد آرایشی و سرطان چیست؟ آیا می دایند چه عوامل دیگری منجر به سرطان خواهد شد در این مقاله به جزئیات مواد آرایشی و سرطان پرداخته می شود.
لوازم آرایشی و سرطان

9200471 - 0910 46129143 - 021

تاثیر مواد شیمیایی ، آرایشی و داروها بر سلامت – آروین کلینیک

منظور از مواد آرایشی و سرطان چیست ؟ آیا میدایند چه عوامل دیگری منجر به سرطان خواهد شد دراین مقاله میخواهیم به صورت کامل درمورد آن صحبت کنیم .

مضرات مواد آرایشی

قرار داشتن درمعرض مواد شیمیایی سبب ورود آن ها به بدن میشود. بخار های سمی متصاعد شده ازمواد شیمیایی پاک کننده سطوح (نظیر شیشه پاک کن ها ) و حشره کش ها درمنازل میتواند ازطریق مصرف داروها و قرص های شیمیایی که هر یک عوارض جانبی مربوط به خود را دارد میتواند روی دهد .
برای درمان خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید ،موفق عمل کند .جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

مواد آرایشی و سرطان

مواد آرایشی ، رنگ موهای شیمیایی و کرم های پوست ، بدن شو و شامپوهای شیمیایی بر روی پوست میتوانند سبب ورود مواد سمی تشکیل دهنده آن ها ازطریق منافذ پوست بشود .بسیاری از زنان بدون توجه به عواقب زیان آور استفاده ازلوازم آرایشی  بهداشتی ، در استفاده ازآنها افراط میکنند .افراط در استفاده از لوازم آرایشی ، سلامت زنان و دختران را بخطر می  اندازد.زنان بارداری که این مواد سمی ازطریق پوست (مواد آرایشی و رنگ موهای شیمیایی )و یا ریه (عطرهای صنعتی ، بخار متصاعد شده از پاک کننده های شیمیایی )به بدن آن ها وارد میشود.کودکان متولد شده از آن ها از آسیب پذیر ترین گروه ها در برابر این گونه آلودگی مواد شیمیایی محسوب میشوند و ممکن است سبب ایجاد سرطان در این کودکان درسنین پایین بشود.

بیشتر رژ لب ها حاوی سرب (بیش ازمقدار مجاز) هستند.مواد آرایشی و بهداشتی ، عموماً با ایجاد یک سد مانع رسیدن اکسیژن کافی به پوست شده و پیری زودرس پوست را سبب میشوند.

مواد آرایشی و سرطان

رنگ مو و سرطان

ریزش مو در اثر رنگ موهای شیمیایی به پیاز مو آسیب میرسانند که پدیده ای رایج تبدیل شده است. همچنین در استفاده ازمواد آرایشی و رنگ موهای شیمیایی ، مواد سمی موجود در آنها با تماس با پوست ازطریق منافذ پوست وارد بدن میشوند .درسالن های آرایش و رنگ مو با فضای سر بسته هوایی که افراد در آنجا تنفس میکنند به انواع مواد شیمیایی آلوده است و خطر ابتلا سرطان را در افرادی که آنجا هستند افزایش میدهند.

درمردان استفاده ازخمیرهای اصلاح ریش و یا کرم های بعد از اصلاح صورت ممکن است باعث ورود مواد شیمیایی موجود در آن ها بداخل بدن ازطریق پوست شود.

ترکیبات سمی استفاده شده درمواد آرایشی ارتباطی مستقیم با رشد تومورها بویژه سرطان سینه دارند . پژوهش های اخیر سازمان مبارزه با سرطان آمریکا نشان میدهد که زنانی که بیشتر ازمواد آرایشی استفاده کرده اند سرطان پیشرفته تر و طول عمر کمتری داشته اند.

داروهای شیمیایی و سرطان

مسئله دیگر درزنان و مردان ایرانی مشکل ریزش مو است که بسیار شایع میباشد و متاسفانه بدلیل نبود آگاهی و تحت تاثیر تبلیغات مردم به سمت مصرف داروهای شیمیایی میروند که بجز تاثیر کوتاه مدت و موقت هیچ کمکی به رشد مو نمی کنند و مردم سلامت خود را با مصرف این داروها بخطر می اندازند.

تاثیر لوازم بهداشتی در سرطان سینه

نتیجه

بهتر است میزان استفاده ازمواد آرایشی و بهداشتی مواد شیمیایی را کاهش دهید و سعی کنید بیشتر ازمواد طبیعی استفاده کنید چرا پیشگیری ازسرطان بسیار مهم از درمان سرطان است.