فرق تومور با سرطان چیست؟ تومور کشنده تر است یا سرطان؟ کدام اندامها درگیر تومور یا سرطان می شوند؟ شرح فرق تومور با سرطان در این مقاله به طور کامل و جزئی
علائم تومور مغزی چیست

9200471 - 0910 46129143 - 021

فرق تومور با سرطان چیست؟و چگونه ایجاد می شود؟ – آروین کلینیک

همانطور که می دانید تومور ها و سرطانها بشکل های مختلفی دراقسا نقاط بدن ایجاد وشروع برشد میکنند، با توجه به‌پیشرفت تکنولوژی و دردسترس قرار گرفتن لوازم مربوط به ارتباطات جمعی واطلاعات وسیعی در موتورهای جستجوگر هوشمند باز هم هستند کسانی که این دو واژه را به جای یکدیگر به کار میبرند و حتی نمی دانند که این عارضه در رشد وتکثیرشان با هم فرق دارند، زیرا سرطانها بیشتر از تومورها امکان رشد و حمله بسایر اندامهای بدن را دارند. بهمین منظور بر آن شده ایم تا با اقتباس از منابع معتبر وعلمی مطالبی در مورد فرق تومور با سرطان چیست دراختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید:

تومور چیست و چگونه ایجاد می شود؟

بنابر تحقیقات انجام شده، تومورها توده‌های از سلول هستند که دراثر اختلال درتقسیم سلولی ایجاد میشوند، زیرا از آن جایی که تمامی بافتهای بدن در اثر آسیب دائما درحال ترمیم و بازسازی هستند وسلولهای جدید وتازه تکثیر شده با سلولهای قدیمی جایگزین میشوند. حال آن که سلول‌ها دچار اختلالی شوند که بزرگتر از حد معمول شکل بگیرند تبدیل به‌توده میشوند وتوده‌های غیر طبیعی را درنهایت تومور مینامند.

اصطلاحی که بطور معمول برای تومور به کار میبرند بوجود یک توده اشاره دارد، این اصطلاح کلی به‌دو نوع خوش خیم و بد خیم طبقه بندی می شود. تومور خوش خیم که عموماٌ بی ضرر نامیده می شود وتومور بدخیم است.

تومور چیست؟ انواع و علائم و تشخیص آن

تومورهای خوش خیم و بد خیم هم انواع متعددی دارد که عبارت اند از:

  • لیپوم این تومور های تشکیل یافته در بافت چربی که رشد بسیار کمی دارند شکل می گیرند.
  • همانژیوماین دسته از تومور های خوش خیم هم از عروق خونی
  • آدنوم نوعی از تومور های خوش خیم که در اغلب موارد در غده ی بافت اپی تلیال مشاهده شده است.

تومور های بدخیم شامل موارد زیر می باشد:

تومور سارکوم که در اندام های استخوانی و بافت های نرم بدن ایجاد می شود.

تومور ژرم سل این نوع از تومرو های بدخیم هم از بدو تولد و به صورت مادرزادی ایجاد می شوند واغلب در نواحی تخمدان، بیضه و حتی مغز هم ایجاد می شود.

بلاستوم ها هم در بافت های جنینی تشکیل می شوند. عموماٌ در نواحی مغز و چشم و عصبی رشد می کنند ودر کودکان بسیار شایع تر از سایر افراد است.

علائم تومور چیست؟

اغلب این تومور های با علائمی مشترکی هم چون بر آمدگی در قسمتی از بدن ایجاد می شوند، البته هر نوع تومور در هر جای از بدن مککن است علائمی متفاوتی داشته باشد،به عنوان مثال تومور داخل شکم احساس تهوع، پر بودن ودرد در ناحیه شکمی را ایجاد می کند.

تومور چیست و انواع تومور ها کدامند

سرطان چیست

اصطلاحاٌ  واژه سرطان بمعنی خرچنگ است زیرا عموما تمامی آنها بصورت نامنظم ایجاد میشوند ودرعنوان سرطان زمانی اطلاق میشود که رشدی با قدرت هجوم بالا به تمام نقاط بدن رخ میدهد متاستاز هم واژه ای که متخصصین این حوزه درمانی بمعنای امکان تکثیر بی رویه این بیماری درتمامی اندام های بدن بکار میبرند. علاوه بر آن سرطان کلمه ای دیگری برای واژه تومور بدخیم نئوپلاسم است. البته بهتر است بدانید که سرطان بیماری پیش رونده ای است که بمراتب تهدید آمیزتر از تومور های تلقی میشوند.

فرق تومور با سرطان چیست؟

به طور خلاصه کانسر نوعی بیماری است که دران سلول ها درهر جای بدن بصورت غیر قابل کنترلی امکان رشد وتکثیر را دارند، اما تومور ها که به همان رشد کنترل نشده دربافتهای مانند استخوان ها، ماهیچه ها رشد میکنند. علاوه بر آن تومور ها ممکن است از طریق سیستم خون رسانی وغدد لنفاوی به سایر بافتهای بدن سرایت کنند که هدف از درمان آن از بین بردن وجلوگیری از این سلولهای غیر طبیعی است. درنهایت هر بیمار را با علائم وشرایط مختص به‌خود را درمان میکنند.

سرطان با تومور چه فزقی دارد

نتیجه گیری

در صورت بروز هر گونه نشانه های مشکوک وغیر طبیعی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید وحتی میتوانید تا با بررسی وآنالیزهای انجام شده هر چه سریع تر به بیماری تان پی ببرید این گونه با تشخیصی بهنگام، روند درمانی با سرعت بیشتری اتفاق میافتد.