علائم سرطان سینه را می دانید؟ تشخیص زود هنگام علائم سرطان سینه به درمان سریع و آسان فرد کمک می کند. علائم سرطان سینه با جزئیات در مقاله توضیح داده شده است.
چگونه سرطان سینه را تشخیص دهیم

9200471 - 0910 46129143 - 021

علائم سرطان سینه با توضیحات کامل

سرطان سینه، شایع ترین سرطان زنان می باشد. در ایالات متحده از هر 8 خانم 1 نفر سرطان پستان دارد. در لیست WHO، ایران در کانسر برست جزء موارد انتهای لی شیوع است. (در کانسرهای گوارشی جزء ۲۰ کشور ابتدای لیست است و در تروما اولین کشور!)

علائم سرطان سینه

اقدامات لازم

برخورد: رادیولوژی، شرح حال و معاینه بالینی (به ویژه ریسک فاکتورها) و پاتولوژی سه پایه اصلی در تشخیص و برخورد به کانسر برست هستند. این ۲ رکن باید با هم در یک راستا باشند. به طور مثال در یک خانم با سابقه ی کانسر درست در خواهرش، اگر توده ای در ماموگرافی پیدا شود که خوش خیم گزارش شود، ممکن است تمایل به بیوپسی داشته باشیم. یا اگر ماموگرافی در یک بیمار مشخصات بدخیم بودن توده را دارد ولی پاتولوژی (حاصل از نمونه برداری سوزنی یا Core needle bx) جواب خوب دارد، شاید تمایل داشته باشیم که توده را اکسیزیون کامل کنیم و جهت پاتولوژی بفرستیم. امروزه رشته های فلوشیپ جت بیماری های برست در دانشگاه های معتبر وجود دارد و بسیاری از موارد مشکوک در برست باید به این مراکز ارجاع شوند و در تیم های چند تخصصی (MDT) در ارتباط با بیمار تصمیم گیری شود خواندن کلیشه های ماموگرافی یا انجام سونوگرافی برست هم توسط پزشکان مجرب صورت گیرد (در رادیولوژی هم فلوشیپ بیماری های درست وجود دارد).

علائم سرطان سینه

در هشتاد درصد سرطان های سینه، فیبروز سبب کوتاه شدن لیگامان هاب کوپر می شود و در نهایت پوست Retracted می شود. اختلال درناژ پوست سبب نمای Peaud orange می شود . زخم در پوست، ندول های اقماری در اطراف ضایعه اولیه، متاستاز به غدد لنفی آگزیلا و احشاء دوردست نیز محتمل است .

شناخت علائم و نشانه های سرطان پستان

بارزترین علائم سرطان سینه

  • بوجود آمدن یک توده ضخیم در قسمتی از سینه که بافت آن با بقیه قسمت ها متفاوت می باشد.
  • تغییر در اندازه، شکل یا ظاهر یک سینه
  • کم رنگ شدن رنگ قسمت داخلی نوک پست
  • پوسته پوسته شدن اطراف نوک پستان یا پوست سینه
  • قرمزی یا چروک شدن پوست روی سینه

برای درمان سرطان خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید، موفق عمل کند . جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های تماس حاصل فرمایید یا به آدرس اینستاگرام مرکز فوق تخصصی آنکولوژی آروین مراجعه نمایید.

تشخیص سرطان سینه

یکی از راه های تشخیص سرطان سینه معاینه است . در ابتدا در وضعیت نشسته هر دو سینه معاینه شود . هر گونه غیرقرینگی ارزیابی شود . سپس بیمار دو دست را بالای سر و سپس به کمر بزند و بازهم در نگاه دنبال غیرقرینگی ها، retractions پوست به داخل و … باشید . سپس بیمار دراز بکشد و با دو دست برست را معاینه کنید . می توانید به صورت دوایری از مرکز به محیط معاینه انجام دهید یا هر کوآدران را جداگانه دو دستی با پولپ انگشتان معاینه کنید . کمپلکس نیپل آرئول (NAC) را دقیق در نگاه و لمس ارزیابی کنید پس بیمار دوباره بنشیند و دست او را از آرنج بگیرید و از او بخواهید که خود را شل کند و سپس آگزیلا را معاینه کنید . در ادامه سوپراکلاویکل و گردن را هم از نظر لنف نود معاینه کنید .

سرطان پستان چیست

کلام آخر

سرطان سینه مختص به زنان نیست بلکه امکان دارد مردان هم مبتلا به سرطان سینه شوند . مردان به دلیل بافت سینه ای که دارند امکان دارد سلول ها درگیر سلول های سرطانی شوند البته سرطان سینه در مردان بسیار نادر است و معمولاً در سنین بالا روی می دهد .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین مرکز درمان سرطان در تهران مراجعه نمایید.