معمولا علائم سرطان خون در کودکان بعد از ابتلا به سرطان قابل تشخیص هستند. تب یکی از شایع ترین علائم سرطان خون در کودکان است. چند نشانه ی دیگر هم در مقاله بیان می شود.
بد ترین نوع سرطان خون در کودکان

9200471 - 0910 46129143 - 021

علائم سرطان خون در کودکان و علائم سرطان خون – آروین کلینیک

سرطان خون را می توان یک بیماری خاموش نام برد، زیرا بسیاری از علائم آن پس از مبتلا شدن و شدت گرفتن فرد بیمار مشخص می شود . بهتر است تمامی افرد علائم سرطان خون را بدانند .

شایعترین نوع سرطان در کودکان سرطان خون می باشد که جز بیماری های بدخیم بوده و از سلول های خونی و مغز استخوان نشات می گیرد . در این بیماری سلول های خون به ویژه سلول های سفید شکل غیر عادی پیدا می کنند . این سلول های خون حاوی DNA آسیب دیده ای هستند که به رشد غیر عادی و تکثیر سلول ها در خون منجر می شوند.

علائم سرطان خون در کودکان

علائم سرطان خون در کودکان

شایع ترین علائم سرطان خون در کودکان تب است، زمانی که تب بیش از یک هفته تا ده روز به طول بیانجامد می تواند نشانه این بیماری باشد . یکی از مشخصات در تمامی سرطان ها کم خونی است که تحت تاثیر آن اختلال در پلاک ها به وجود می آید . در مورد بیماری سرطان علائم خیلی شدید تر و طول کشنده تر خواهد بود .

همچنین ضعف، بیحالی، رنگ پریدگی، عفونت های مکرر، کبودی بیش از اندازه روی اندام ها، خونریزی از لثه، خونریزی بیش از حد در زمان آسیب دیدگی، درد استخوانی به صورت منتشرکه منجر به ناتوانی در راه رفتن، بزرگ شدن شکم به صورت ناگهانی، بی اشتهایی، تورم و درد های مفصلی طولانی مدت از دیگر علائم این بیماری به شمار می آید .

کمر درد شایعترین علائم این بیماری در بزرگسالان است، در صورتی که در کودکان کمتر این عارضه بروز می نماید و در صورت داشتن آن بهتر است به بررسی های بیشتر بپردازیم، زیرا احتمال ابتلا به بیماری های دیگر وجود خواهد داشت .

تاثیر آزمایش خون در تشخیص سرطان خون در کودکان

آزمایش خون یکی از بهترین روش های تشخیص سرطان خون می باشد که قاعدتا آزمایش خون در نود درصد موارد تغییرات را نشان می دهد .
برای درمان سرطان خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید، موفق عمل کند . جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های تماس حاصل فرمایید یا به آدرس اینستاگرام مرکز فوق تخصصی آنکولوژی آروین مراجعه نمایید.

سرطان خون در کودکان از چه سنی شروع می شود ؟

درمان سرطان خون در کودکان

عوامل مختلفی در نوع درمان سرطان خون در کودکان تاثیر گذار است که با توجه به وضعیت جسمی فرد نوع درمان مشخص می گردد . به طور مثال: سن، تعداد گلبول های سفید خون در انتخاب روش درمان می تواند موثر باشد .

یکی از درمان های اساسی سرطان خون در کودکان مصرف دارو ها همراه با شیمی درمانی می باشد، که ترکیب این دو روش درمانی کمک بسزایی به بهبود بیماری می نماید . معمولا داروها به دو صورت خوارکی و تزریقی می باشند .

شیمی درمانی سرطان خون در کودکان با عوارضی همچون ریزش مو، حالت استفراغ و تهوع و احتمال ابتلا به عفونت همراه خواهد بود.

پرتو درمانی که در واقع به معنای حذف سلول های سرطانی به کمک پرتوهای پر انرژی می باشد . هدف از درمان مصرف داروهای مخصوص و پیوند سلول های بنیادی می باشد .

مدت زمان درمان سرطان خون در کودکان

کلام آخر

نگران نباشید در صورت داشتن هر گونه علائم در کودک خود بدون اتلاف وقت به پزشک مراجعه نمایید تا به سرعت بیماری درمان شود . بالای نود درصد کودکان مبتلا به سرطان خون پس از درمان بهبودی کامل خود را بدست می آورند . معمولا میزان بهبودی کامل بیماری بسته به شرایط فرد متفاوت می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین مرکز درمان سرطان در تهران مراجعه نمایید.