درمان سرطان تیروئید از لحظه رشد غیر طبیعی و غیر قابل کنترل سلول ها اتفاق می افتد. درمان سرطان تیروئید روش های نوینی دارد که باید تحت نظر متخصصان انجام شود.
علائم سرطان تیروئید در زنان

9200471 - 0910 46129143 - 021

درمان سرطان تیروئید بهترین مرکز درمان سرطان تیروئید – آروین کلینیک

سرطان در نتیجه رشد غیر طبیعی و غیر قابل کنترل سلول ها اتفاق می افتد. سلول ها در هر قسمتی از بدن می توانند سرطانی شوند و به قسمت های مختلف بدن متاستاز دهند. سرطان تیروئید، از غده تیروئید آغاز می شود. این غده زیر غضروف تیروئید (سیب آدمی) و جلوی گردن قرار دارد.

سرطان تیروئید چیست

علت ابتلا به سرطان تیروئید

علت اصلی ابتلا به سرطان تیروئید به طور قطعی مشخص نیست. اما تغییراتی در DNA می تواند منجر به سرطانی شدن سلول های تیروئیدی شود. این تغییرات می تواند به صورت اکتسابی و یا مادرزادی اتفاق بیفتد. افرادی که بیشتر با مواد شیمیایی و یا اشعه سر و کار دارند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تیروئید قرار می گیرند.

علائم و نشانه های سرطان تیروئید

خوش بختانه این سرطان در مراحل اولیه قابل تشخیص می باشد. پزشک ابتدا به بررسی علائم و نشانه ها می پردازد و سپس، تست های تشخیصی را تجویز می کند. بیوپسی، یکی از تست های تشخیصی است. در بیوپسی، سلول ها از مناطق مشکوک به سرطان برداشته و زیر میکروسکوپ بررسی می شوند. این تست زمانی انجام می شود که پزشک به وجود توده در گردن مشکوک باشد. علاوه بر بیوپسی، آزمایش خون (تعیین سطح هورمون های تیروئید، T3و T4)، سی تی اسکن، MRI و عکس برداری از قفسه سینه نیز انجام خواهد شد.

  • مشاهده تورم و یا توده در گردن، که یکی از شایع ترین نشانه های این سرطان می باشد.
  • احساس درد در گردن یا گوش ها
  • اختلال در بلع
  • اختلال در تنفس
  • سرفه. سرفه هایی که ربطی به سرما خوردگی ندارد

طول عمر بیماران سرطان تیروئید

درمان سرطان تیروئید

سرطان تیروئید قابل درمان است، به خصوص اگر سرطان به نقاط دیگر بدن متاستاز نداده باشد. در چنین مواردی، بخشی از غده و یا تمام تیروئید برداشته خواهد شد. این روش جراحی، تیروئیدکتومی نام دارد. از آن جایی که بعد از انجام این جراحی، هورمون تیروئید مانند روال قبلی در بدن تولید نمی شود، هورمون درمانی نیز صورت می گیرد، تا علاوه بر تامین میزان هورمون از دست رفته، از بازگشت سرطان تیروئید نیز پیشگیری شود. در موارد بسیار نادر، شیمی درمانی نیز نیاز می شود.