کلینیک درمان سرطان آروین

9200471 - 0910 46129143 - 021

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

آیا می دانید بهترین مرکز درمان سرطان در تهران کجاست  و معیار انتخابی به چه چیزهایی بستگی دارد ؟ در این مقاله می خواهیم به صورت کامل در مورد سرطان و بهترین مرکز درمان سرطان صحبت کنیم.

امروزه بسیاری از متخصصان برای درمان سرطان از روش های مختلف چون شیمی درمانی ، پرتو درمانی و … استفاده می کنند اما مرکز درمان سرطانآروین با استفاده از جدیدترین روش درمان سرطان با روش های ترکیبی شما را درمان می کند.که در این مقاله  به صورت مختصر توضیح خواهیم داد .مرکز طب پیشگیری و ارتقا سلامت آروین خدماتی که ارائه می دهد عبارتست از :

  • شیمی درمانی توسط فوق تخصص های خون و انکولوژی
  • رادیوتراپی و ویزیت رادیوتراپی توسط پزشک
  • انجام ویزیت و اکو قلب توسط پزشکان متخصص
  • غربالگری سلامت ، قلب و سرطان
  • عرضه محصولات سالم و ارگانیک در کافی شاپ کلینیک

برای درمان تومور مغزی خوشبختانه مرکز درمان سرطان آروین توانسته با استفاده از روش های جدید ،موفق عمل کند .جهت تماس و برقرای ارتباط با مرکز فوق تخصصی و آنکولوژی آروین می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

روش های رایج برای درمان سرطان

توجه داشته باشید استفاده از هر کدام از روش های زیر با توجه به شدت بیماری توصیه می شود .

درمان سرطان با جراحی
یکی از روش های مناسب برای حذف هر گونه تومور استفاده از روش جراحی است در واقع جراحی تومورهای خوش خیم یا به اصطلاح تومورهایی که گسترش پیدا نکرده اند و در صورتی که بیماری گسترش پیدا کرده باشد پزشک از روش های ترکیبی برای درمان استفاده خواهد کرد .

درمان سرطان  با رادیوتراپی
رادیوتراپی برای از بین بردن سلول های سرطانی است و امکان اینکه سلول های سالم هم از بین برود زیاد است البته سلول های سالم  به سرعت بازسازی می شود .بهتر است بدانید هر روش درمانی عوارض های خود را دارد از عوارض های رادیوتراپی می توان به ریزش مو ، بی میل بودن به غذا و یا تغییرات در پوست نام برد .

چرا رادیوتراپی انجام می دهیم ؟

حدود 60 درصد بیماران سرطانی در طول درمان سرطان به رادیوتراپی نیاز دارند. رادیوتراپی ممکن است قبل یا بعد از جراحی برای بیمار انجام شود و در تعداد محدودی ممکن است در حین جراحی به درمان رادیوتراپی برای نتایج بهتر نیاز باشد.

رادیوترپی چیست؟

با کمک رادیوتراپی می توانیم سلول های سرطانی را از بین ببریم زیرا رادیوتراپی از پرتوهای یونیزان تشکیل شده که در بیماران سرطانی به منظور از بین بردن سلول های سرطانی و یا تسکین درد استفاده می شود.

بیمار در محیطی که اشعه نباید از آن خارج شود قرار می گیرد برای درمان بهتر نوع دستگاه بسیار مهم است و باید از دستگاههای پیشرفته با  توانایی بالا استفاده کنیم همچنین هر چه قدر بتوانیم محدوده تومور را به وسیله ی اقدامات تشخیصی مشخص کنیم باعث می شود که درمان با رادیوتراپی به نتیجه بهتری برسد .

درمان سرطان با شیمی درمانی
استفاده از شیمی درمانی هنگامی است که بیماری بسیار گسترش یافته در واقع استفاده از نوعی از داروهای ضد سرطان قوی است که از داخل سرم به داخل خون منتقل می کنند .و عوارضی چون خونریزی ، عفونت ، طاسی را به همراه دارد.

درمان سرطان با  هورمون درمانی
در صورتی که پیشرفت سرطان به دلیل ترشح هورمون باشد لازم است برای درمان از هورمون درمانی استفاده شود مانند سرطان سینه

کلینیک سرطان  .

روش های جدید برای درمان سرطان
بسیاری از افرادی که مبتلا به سرطان های پیشرفته هستند امکان دارد همه ی این روش ها را رفته باشند اما به نتیجه مطلوب نرسیده اند به همین دلیل ما مرکز آروین را به شما توصیه می کنیم .خوشبختانه مرکز آروین توانسته با با انجام روش ایمنی و درمانی جدید با استفاده از تحقیقاتی که انجام داده توانسته به دستاورد های جدیدی راه پیدا کند .

سرطان چیست؟

سرطان یعنی رشد ، تکثیر و گاهی انتشار غیر طبیعی سلول های بدن جسم انسال از میلیون ها ملیون سلول تشکیل شده است که در کنار هم بافت هایی از ماهیچه ها ، استخوان و پوست را می سازند اغلب سلول های طبیعی بدن در پاسخ به تحریکاتی که ازداخل و خارج بدن به آن ها وارد می شود رشد و تولید مثل می کنند و در نهایت می میرند اگر این فرآیند در مسیر تعادل و صحیح خودش اتفاق بیفتد بدن سالم می ماند و عملکرد طبیعی خودش را حفظ می کند، اما مشکلات زمانی شروع می شوند که یک سلول طبیعی دچار جهش یا تغییر می شوند و به سلول سرطانی تبدیل میشود این سلول جهش یافته تقسیم شده و به دو سلول جدید جهش یافته تبدیل میشود و این فرآیند به همین ترتیب ادامه پیدا می کند تا همان یک سلول موزی به توده ای از سلول ها که تومور نامیده می شود تبدیل شود.

گاهی این تومورها خوش خیم هستند و رشد نمی کنند ولی در صورتی که رشد کنند ، تقسیم شوند و سلول های طبیعی اطراف خودشان را از بین ببرند و به نقاط دیگه بدن دست اندازی کنند بدخیم محسوب می شوند.

چرا درمان سرطان سخت است ؟

برای درمان برق را به کار گرفتیم .ژنوم انسان را مرتب کردیم و آبله را ریشه کن کردیم .اما بعد از میلیاردها دلار هزینه تحقیق ، هنوز درمانیب برای بیماری که در هر زمان بیش از 14 میلیون نفر و خانواده هایشان را تحت تاثیر قرار داده پیدا نکردیم .

سرطان وقتی به وجود می آید که جهش سلول های معمولی ، روی هم انباشته شوند.بیشتر اوقات ،سلول ها می توانند جهش یا آسیب DNI را تشخیص داده و آن را ترمیم یا خود را نابود کنند .اما بعضی جهش ها سلول های سرطانی را قادر می سازد تا بدون بررسی رشد کنند و به بافت مجاور حمله کنند یا حتی به اندام های دور سرایت کنند وقتی سرطان پخش شود ، درمان آن تقریباً غیر ممکن می شود و سرطان بسیار پیچیده است این تنها یک بیماری نیست بیش از 100 گونه مختلف از آن وجود دارد و ما هم سلاح جادویی نداریم که بتوانیم تمام آن ها را از بین ببریم.

برای بیشتر سرطان ها درمان معمولاً شامل ترکیبی از عمل جراحی برای برداشتن تومور ، پرتو درمانی و شیمی درمانی برای از بین بردن تمام سلول های سرطانی باقی مانده است گاهی از هورمون درمانی ، ایمن درمانی و درمان های هدفمند هم برای درمان گونه های خاصی از سرطان استفاده می شود.در بسیاری از موارد این درمان ها موثر بوده و بیمار از سرطان رها می شود اما با 100 درصد موثر بودن در 100 درصد موارد خیلی فاصله داریم.

برای پیدا کردن درمان تمام گونه های مختلف سرطان باید چه کرد ؟

برخی از مسایلی که دانشمندان باید حل کنند را اخیراً درک کرده ایم اول از همه ما به روش های جدید و بهتر برای مطالعه سرطان نیاز داریم.بیشتر درمان سرطان با استفاده زا خطوط سلولی کشت شده ی تومور انسان ها در آزمایشگاه توسعه پیدا کرده اند.این سلول های کشت شده به ما درکی محدود از ژنتیک بیولوژیک سرطان داده اند اما این ها فاقد پیچیدگی یک تومور زنده واقعی هستند.بسیاری از داروهای جدیدی که روی این سلول های در آزمایشگاه کشت شده موثر هستند، در موارد بیمارستانی روی بیماران واقعی جواب نمی دهند.

یکی از پیچیدگی های تومورهای مهاجم این است که آن ها می توانند شامل چندین توده سرطانی کمی متفاوت با هم باشند که با گذشت زمان جهش های ژنتیکی متمایزی درسلول ها به وجود آمده و در بخش های مختلف تومور باعث بروز زیر توده های منحصر به فردی می شوند برای مثال تومورهای مهاجم مغزی که گلیوبلاستوما نام دارند می توانند در هر بیمار تا 6 زیر توده متفاوت داشته باشند به این نا همگونی کلونال می گویند و باعث سخت شدن درمان می شود زیرا دارویی که یک زیر توده را درمان می کند ممکن است بر دیگری هیچ اثری نداشته باشد .یک چالش دیگر ، تومور یک اکوسیستم از درون پیوسته و پویاست زیرا سلول ها در آن دائماً با هم وبا سلول های سالم مجاور در تماس هستند.درمان-سرطان-

آن ها می توانند سلول های معمولی را وادار کنند تا برای تغذیه و دفع ضایعات تومور – عروق خونی بسازند.آنها همچنین می توانند به سیستم ایمنی وارد شده و عملکرد آن رامختل کنند و از تشخیص و انهدام سرطان جلوگیری کنند. اگر می توانستیم بفهمیم چطور این خطور ارتباطی خاموش می شوند شانس بهتری برای انهدام همیشگی یک تومور داشتیم .

علاوه بر آن ، آن طور که از شواهد برمی آید باید راه ریشه کن کردن سلول های بنیادی سرطان را یاد بگیریم ، این موارد نادر هستند اما ویژگی های به خصوصی دارند که آن ها را در برابر شیمی درمانی و پرتو درمانی مقاوم می سازد .از نظر تئوری در طول درمان اگر حتی همه تومور هم آن قدر کوچک شود که قابل تشخیص نباشد.

یک سلول بنیادی باقی مانده می تواند تخم به وجود آمدن تومور دیگری را بکارد .یافتن راهی برای هدف قرار دادن این سلول های لجباز می تواند به پیشگیری از بازگشت سرطان کمک کنند حتی اگر مشکل را حل کنیم به مشکل جدیدی مواجه می شویم .سلول های سرطانی استاد سازگاری هستند و برای بقا تحت فشار ویژگی های مولکولی و سلولی خود را تنظیم می کنند.بخش سلول های سرطانی وقتی با رادیوتراپی یا شیمی درمانی بمباران می شوند و با تغییر صورت ژنتیکی می توانند به شکلی موثر در برابر هر چیزی که به آن حمله کرده است سپر محافظی ایجاد کنند .

درمان سرطان

سرطان های بدخیم ، سیستم های پیچیده ای هستند که دائماً در حال تکامل و سازگار شدن هستند که برای مقابله با آن ها باید سیستم های آزمایشگاهی پیدا کنیم که با پیچیدگی آنها هماهنگ باشد و امکانات نظارت و درمانی فراهم کنیم که با تغییر پیدا کردن سرطان بتوانند تنظیم شوند .اما خبر خوب این است ک ما در حال پیشرفت هستیم حتی با وجود همه چیزهایی که نمی دانیم ، نرخ میانگین مرگ ناشی از بیشتر سرطان ها از سال 1970 تاکنون افت محسوسی داشته و همچنان در حال پایین آمدن است .

نتیجه

لازم است که بدانید سرطان بیماری نیست بلکه نوعی از بیماری است که انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خودشان را دارند.

آشنایی  با مرکز درمان سرطان آروین

این مجموعه در غرب تهران واقع شده است. امکانات خوبی برای بیماران مبتلا به سرطان در نظر گرفته است.

مرکز سرطان در تهران